maandag 7 oktober 2013

Hoodie nr. 1

In een FB-groepje kregen we t zot idee om samen een naai-avond te organiseren bij iemand thuis. Tot het laatste moment wachtte ik om te beslissen wat ik ging maken... t werd een hoodie voor de dochter! Het patroon uit SVDZ leek me nog veel te groot dus tekende ik zelf iets met t boek en een longsleeve vd dochter langs me... risico's durf ik wel nemen. Zaterdagochtend was ik nog aan het tekenen, zaterdag net voor vertrek nog vlug t patroon knippen en weg was ik met mijn naaimachine en naaigerief!
Het werd een hele leuke avond! Ik dacht dat er niet zo heel veel zou genaaid worden... 7 dames samen... wat wil je :-D Maar ik was verbaasd wat er op t einde van de avond allemaal geproduceerd was. En jawel hoor, mijn hoodie was af!
De hoofdopening van de kap was een risico en ze is een beetje nipt maar het gaat nog net. De kap op zich is ook wat klein maar is niet zo erg... Weten we weer voor de volgende keer ;-) Ik was tijdens het naaien al blij dat de kap vooraan net overlapte en ik daar niet met een gat zat!

stofjes: tricot 'Forest Brown' en 'Mushrooms - orange' van Lillestoff

1 opmerking: