donderdag 23 oktober 2014

Winterkussen

De herfst en winter komen er aan... niet direct mijn favoriete seizoenen. Enkel het knus in de zetel zitten, onder een dekentje en bovenop een berg kussens... en liefst ook nog een warme chocolademelk in mijn handen en kijkend naar een goede serie of film... ja dat vind ik wel leuk aan de herfst en winter!

Ik zag bij haar al vele mooie kussens passeren! Voor de koude seizoenen die eraan komen, vond ik dat het wel tijd werd voor aangepaste kussens in de zetel. We maakten er alvast eentje als test maar deze smaakt naar meer en andere variaties.
De stoffencombinatie is niet nieuw want ik gebruikte voor de Charles pants al een gelijkaardige combinatie. Ik vind dit wollen stofje gewoon zo mooi, dat het me wel wat leek om ze ook voor andere dingen dan kleding te gebruiken.
Roestbruin, mint en een Arizona-stofje... I'm in love!
Als extra accent koos ik voor een strook met pleating-techniek. Een beetje extra strijkwerk maar het loont altijd de moeite!
Op naar de volgende kussens!


stof: wol 'Mistral - red' en katoen 'Crystal Arrowheads'
fournituren: paspel 'mint'

5 opmerkingen:

  1. Knap en origineel die pleating-techniek!
    http://mizolilie.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Fan van je blog! Ik heb je genomineerd voor de sunshine blogger award, zie lilyenwoody.blogspot.be/2014/11/sunshine-blog-award.html?m=1. Je mag meedoen als je zin hebt, maar moet je zeker niet verplicht voelen.

      Verwijderen
  3. Of hoe een eenvoudig kussen fantastisch mooi kan zijn! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen