maandag 25 januari 2016

Handcrafted 2: Gastblog door Sofie

Sofie was er vanaf minuut 1 bij toen het Handcrafted-verhaal binnen BelleLien begon en het spreekt dan ook voor zich dat ze me mee hielp met de creaties voor de fotoshoot en haar kindjes mee model stonden!
Dankjewel Sofie!

Een kleine opmerking: Het stofje van het hemdje werd verkeerd geleverd waardoor het dus in deze kleur niet op voorraad is. Ik wil jullie echter dit mooie hemdje niet onthouden want het is een mooi voorbeeld van hoe deze print kan verwerkt worden want het is wel in 3 andere kleuren op voorraad!



Sofie heeft geen eigen blog, vandaar dat ik haar vroeg om een gastblogje te schrijven over haar eigen creaties met deze stoffen:


Sinds Kathleen met BelleLien gestart is is mijn stoffenkast exponentieel gegroeid. Toen ik een 
tijdje geleden grote kuis hield beloofde ik mezelf (en mijn lieve echtgenoot) om eerst wat meer stofjes te gebruiken, voordat ik nog nieuwe stoffen aankocht.

En toen vroeg Kathleen: “Wat denken jullie van deze stofjes?”. Dat doet ze namelijk af en toe en dat vind ik helemaal niet erg ;­) Toen de foto's van Handcrafted 2 op mijn scherm verschenen maakte mijn naaihart een sprongetje: Die kleurtjes! Dus ik riep (typte): “Ja!” en wachtte vervolgens ongeduldig af tot Kathleen de knoop (eindelijk) doorhakte en zei dat ze de stofjes zou inkopen.

Even later volgde de vraag of ik voor mijn kindjes een kledingstuk wilde naaien, met een Handcrafted stofje. ABSOLUUT!


Voor mijn zoon koos ik een stofje dat op z'n zachtst gezegd uit mijn comfort zone zit, zowel qua motief als qua kleuren. Nu moet je weten dat ik het soms moeilijk heb om knopen door te hakken, zéker wanneer het gaat over mooie stofjes die ik niet wil verprutsen. Ik ging uiteindelijk voor Bill uit La Maison Victor.


De manier waarop de print op de stof staat zorgt ervoor dat je heel veel richtingen uitkan. Ik wou graag de streepjes aan de voorkant hebben en knipte één voorkant dus zo dat de strepen ongeveer evenwijdig lopen met de sluiting. Aan de achterkant zorgt één streep voor een extra accent. LMV schrijft borstzakjes en schouderflapjes voor maar die liet ik weg zodat het niet te druk zou worden.



Voor mijn dochter werd een rozig/koraalroodachtig stofje met gouden print gekozen. Voor haar naaide ik een Butterfly Top, ook uit La Maison Victor. Ook hier kon ik weer veel kanten uit met de print.


Ik had nog een stukje over en maakte daar een snel rimpelrokje mee.



Niets dan lof over de twee stofjes die ik mocht gebruiken! De stoffen zijn zacht en soepel en zijn heerlijk om te verwerken. Ik ben wat dat betreft erg kritisch dus ik was heel blij te merken dat zowel de kleurtjes als de textuur van de stof zo mooi en aangenaam zijn.


De foto's werden genomen tijdens een fotoshoot in een studio in Geel. Kathleen zorgde voor supermooie (en lekkere!) attributen en De Gele Veter zorgde voor schoentjes die de outfits helemaal af maakten.


Mijn belofte aan mezelf en aan mijn lieve echtgenoot (hij doet de online betalingen as we speak – hartjehartjehartje) heb ik al verbroken... Ik kocht ondertussen nog een stofje uit de Handcrafted 2 collectie en ik ben er zeker van dat er nog zullen volgen. Niet om in mijn stoffenkast te liggen dan ;­)


De stofjes van Handcrafted 2 vind je bij BelleLien. Een aanrader als je t mij vraagt!
x








3 opmerkingen: