vrijdag 18 november 2016

Een Ileana voor de koude dagen

De koudere dagen zijn gearriveerd en het werd dan ook tijd om werk te maken van de kleedjes met lange mouwen die op mijn planning stonden.
Kleedjes met korte mouwen en een vestje zijn leuk voor eindeloos combineerplezier maar net dat kan ook een nadeel zijn wanneer dochterlief net liever dat vestje wil dat net in de was zit...  En dat soort drama kan ik soms wel missen in de ochtendspits :-)

Een kleedje met lange mouwen = geen stress over het vestje + lekker warm = win - win


Ik koos opnieuw voor een Ileana dress waarvan ik de mouwen aanpaste zoals ik ook hier en hier al deed.
Ik nam een stofje met veel basiskleuren. Op die manier kan je ook al niet veel mis doen met de keuze van de kousen wat het voor de papa ook al eenvoudiger maakt als mama er niet is. Of we vermijden drama als mama liever de blauwe kousen kiest maar dochterlief de okergele. Ook hier weer win-win ;-)



Ik naaide het kleedje wat op de groei waardoor het nu nog wat groot is maar draagbaar. Ik nam maatje 3 jaar voor het bovenstuk en het rokdeel paste ik aan aan haar lengte met wat groeimarge.



Lien had 1 eis bij haar kleedje: ze wou een kleedje met veel zwier!
Ik rimpelde 2x de stofbreedte en zwier kreeg ze!

Ik ben er zeker van dat ze op school veel 'pirouettes' gaat draaien ;-)



Hartje voor het kleedje en voor mama! °smelt°
Iedereen happy!


stofje: bio-katoen 'Once upon a time - multi' van Cloud 9 Fabrics
patroon: aangepaste Ileana dress van Compagnie M

5 opmerkingen:

  1. Mooi!!! En ik denk dat in jullie geval het eerder mama is die okergele kousen zal kiezen, niet? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk! Ik vind dat er echt een tekort is aan jurkjespatronen voor niet-rekbare stoffen met lange mouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniaal, die lange mouwen in rekbare stof (de eerdere versies had ik precies gemist)! En een mooi kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mama liefst de blauwe? Ik dacht dat jij altijd voor oker koos ;-) Wel heel tof! Ik ga ook eens een langemouwenkleedje maken, want niet al mijn babysitkindjes zijn fan van een T-shirt onder een kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen