zaterdag 11 november 2017

SVDZ3 - Trui met grafische lijnen

Ik heb wat geduld moeten hebben maar eindelijk kon ik ook het boek Stof voor Durf-het-Zelvers 3 bewonderen! Mede-auteur vh boek en lieve vriendin Annick was zo lief om het boek samen met Griet te signeren en naar me op te sturen. Dankjulliewel dames! x
(Bij het volgende boek kom ik mijn exemplaar zelf halen en hoop ik dat Lien haar ziek zijn beter timet ;-) )

Voor wie er nog aan moest twijfelen, het is een geweldig boek! Voor elk wat wils!
De trui met grafische lijnen sprong er voor mij direct tussenuit! Ik weet niet hoe ze erop gekomen zijn maar je moet even je vertrouwde manier om truien in elkaar te zetten vergeten en gewoon de handleiding volgen... Het resultaat is prachtig!



Eigenlijk is dit mijn 2de grafische trui... De eerste was een maatje te klein. Lien kon er wel net in maar lang zou ze er geen plezier van hebben. Ik vond de trui zo mooi dat ik gewoon direct dezelfde naaide in een maatje groter...

Het is een eenvoudige trui maar toch ook weer speciaal... De zakken die doorlopen zonder extra naad, de mouwen die doorlopen in het rugpand, de schuine lijn tussen voor- en achterpand, ...
Doordat de mouwen doorlopen in het rugpand moet je misschien wat rekening houden met de stof die je kiest. Ik gebruikte de sweaterstof van Bloome Copenhagen maar voor de mouwen gebruikte ik boordstof.
Boordstof die ik ook voor de boordjes van de trui gebruikte maar ook gewoon voor de mouwen kan gebruikt worden. De boordstof heeft een zachte achterkant dus aangenaam om te dragen.



De broek is een mini hudson pant. Een vaste waarde in Lien haar kast want het is zo'n zalig broekje!
Ik naaide deze tijdens het naaiweekend een tijdje geleden maar haalde nu pas de blog ;-)



Naast kleedjes en rokjes heeft Lien dus ook wel sportieve outfits :-)
Ideaal om veel in te bewegen!



stoffen

patronen
Grafische trui uit het boek SVDZ3
Mini Hudson pant - True Bias

5 opmerkingen: