vrijdag 12 januari 2018

Vesper dress

Ons landje zit vol met talent en dat levert oa. super leuke patroontjes op!
Isabel van Bel'Etoile tekende een oversized jurkje (en trui), de Vesper dress. Ik moet toegeven dat ik niet meteen wild was van de pofmouwtjes maar die mening heb ik al grondig moeten herzien! Het patroontje is top!


Hoewel ik oorspronkelijk enkele andere stofjes in gedachten had, koos Lien voor dit stofje van Lillestoff. Ze heeft duidelijk haar eigen mening over stofjes... dat beloofd ;-)
Ik gebruikte de donkerblauwe variant ooit al voor een trui en ook nu twijfelde ik om voor de mouwen de linkse kant van de stof te kiezen maar ik deed het uiteindelijk niet. Ik ging voor basic met een extra accentje in het voorpand met de franjeband.



Qua maat nam ik maatje 98! Volgens de maattabel was die maat ok voor Lien en vermits het een oversized model is, kon het ook niet te smal zijn. Ik ging er vanuit dat ik zou moeten verlengen maar dat deed ik zelfs niet ook al is ze ondertussen 108cm groot. De mouwtjes hadden misschien net dat tikkeltje langer mogen zijn maar het rokdeel vind ik lang genoeg voor Lien.


Het kleedje is dus eigenlijk gewoon perfect en die pofmouwtjes vind ik uiteindelijk super! Ik had schrik dat ze te breed gingen zijn voor mijn smal meisje maar het is helemaal ok!


Dit kleedje zit super snel in elkaar en is een heerlijk, comfi model! Dankjewel Isabel voor dit mooie patroontje!


stof: Soft Touch van Lillestoff
boordjes: Boordstof mistblauw van See You at Six
patroon: gratis patroon Vesper dress van Bel'Etoile

2 opmerkingen:

  1. Heel toffe versie! En ik zie het ook altijd liever iets korter, je hebt gelijk wat dat betreft. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen