donderdag 11 mei 2017

Lena dress nr. 2

Toen Lien gisteren thuis kwam van school viel haar oog meteen op de pas geleverde stoffen van Eva Mouton.
'Mama, daar wil ik allemaal kleedjes van!', zei ze heel enthousiast! En ik heb geen 2 woorden nodig om dan meteen aan de slag te gaan ;-)



De Lena dress lag nog bovenaan op mijn patronenstapel dus ik moest niet lang nadenken over het patroontje. Deze keer met lange mouwen en ik liet het plooitje aan de achterkant weg. Het plooitje is een leuk detail dat eigenlijk bij de Lena dress hoort maar ik wou franjes toevoegen op het achterpand en dan zou het plooitje deels onder de franjes verdwijnen.
Ik tekende het voor- en achterpand iets breder om het weglaten van het plooitje te compenseren.



Toen het achterpand al klaar was besloot ik om los te tornen want een gele paspel er nog bij voor een extra kleurdetail leek me beter. Tornen dan maar ;-)
Dat was dan ook het enige obstakel dat het naaiwerk wat vertraagde want voor de rest zit dit kleedje super snel in elkaar!



En raad eens welk kleedje ze vandaag naar school aan heeft... ;-)


stofje: Cockatoo - french terry van Eva Mouton voor About Blue fabrics
patroontje: Lena dress - gratis patroontje van WenSJe

4 opmerkingen:

  1. ik vind het echt een geweldig mooi kleedje! Ik ben niet zo echt thuis in veel tricotpatronen, maar deze combi van stof en patroon is gewéldig! De kaketoes zijn mijn favorieten. :p Bestellen of niet, that's the question!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Awel, eerlijk is eerlijk, op het eerste zicht was ik wat ontgoocheld bij het zien van de nieuwe Eva Mouton stofjes deze ochtend. De vorige collecties vond ik precies wat aanlokkelijker. Maar hoe langer hoe meer creaties ik ermee zie verschijnen, hoe meer ik denk "hmm misschien toch...". Maar, erg erg, ik heb nog stoffen van de vorige collectie liggen die niet opgebruikt werden, woepsie... Zeer mooie Lena-dress trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk detail hoor zo!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen