maandag 18 september 2017

Een fluweelzachte Eloise jurk

Het is hier verdomd stil hoewel ik de laatste maanden niet stil zat... Wel op naaivlak want mijn naaimachine vangt vooral stof van dat soort dat ik liever niet zie ;-)

Maar het stof werd er nog eens afgeblazen toen Annick me vroeg haar patroontje, de Eloise jurk,  te testen. Natuurlijk kon ik dat niet weigeren!
Maar eigenwijs zoals ik ben, naaide ik het jurkje in een soepelvallende, niet-rekkende stof! Maar ik zag het direct helemaal voor me de Eloise jurk in dit rayon stofje!


Annick raadde me aan om voor Lien een 4j te naaien en die zit super. Het is een los model en daar had ik voor Lien zo'n beetje mijn twijfels over want ze is al smal maar oooh wat ben ik verliefd op dit kleedje! En Lien ook want telkens ze dit kleedje aan doet kan ze het niet laten om te doen alsof ze een prinses is °love her°



Ondertussen ben ik een maand geleden ook gestart met breien. Mijn 2de poging want ooit startte ik 2 breisels maar die geraakte nooit volledig klaar °lol°
Ik brei ondertussen ook in functie van mijn naaisels of naaisels die ik nog in mijn hoofd heb. (Met een aankomend naaiweekend komt het binnenkort terug helemaal goed met mijn naaisels! ;-) )

Het 3de breisels dat ik de voorbije maand breide was een Florence vest uit het boek Jules&Julie 2. Ik koos voor blauw garen om wat af te steken tov de Eloise jurk. Met leuke kniekousen en botjes is Lien ook meteen herfst-proof!




stofje: rayon Treasured Kermes van Art Gallery
patroon: Eloise jurk van Minniemie (gratis patroontje!)


3 opmerkingen:

  1. Heel leuk stofje! Ik zou het misschien niet direct als kinderstofje gekozen hebben, maar voor dit model klopt het plaatje helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben helemaal fan van deze outfit. Zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen