maandag 16 oktober 2017

Feliz kleedje

Een naaiweekend is ideaal om even te ontstressen en niets anders te doen dan naaien, breien, tetteren, weinig slapen (of toch in mijn geval :-p) en Hugo's drinken :-D

Voor het naaiweekend zocht ik een patroontje van een kleedje met mouwen zodat een vestje over een kleedje niet altijd nodig is. Ik kwam uit bij de Feliz van Straightgrain en koos voor de 3kwartmouw.


Ik naaide een 3jaar qua breedte en 5jaar qua lengte en het kleedje zit perfect!
Toen het kleedje af was, leek het zelfs nog lang maar dat is helemaal niet zo. Niet zo praktisch om je model niet in de buurt te hebben om nog even te passen voordat je omzoomt ;-)



Ik kies graag voor stoffen met verschillende kleurtinten omdat die met veel te combineren zijn en met kniekousjes en botjes is dit kleedje helemaal herfstproof!

We mogen niet klagen over de zon de afgelopen dagen en ik besloot dan ook vandaag (bij 25° !!!) nog snel herfstfoto's te nemen buiten. De herfsttinten in het bos passen perfect bij het stofje.
Ik nam ook de okergele Florence mee die ik een tijd terug breide. Ik breide deze om te combineren bij een kleedje dat ook op mijn to do lijst stond voor het naaiweekend maar zo ver ben ik niet geraakt °oeps° Maar het vestje past ook perfect bij deze Feliz!
Wie ons gezien heeft, zal ons zot verklaard hebben bij deze temperatuur maar Lien vond het allemaal ok ;-)


Welk kind vindt het nu niet fijn om bladeren in de lucht te gooien?




Ik koos trouwens voor de gemakkelijke oplossing voor de sluiting... 3 drukknoopjes bovenaan!
Het patroon voorziet een rugsluiting over de volledige lengte maar enkel in het bovenstuk is perfect voor Lien.
Tijdens het naaien moest ik wel even de aandacht erbij houden want omdat de naad in de taille weggewerkt wordt, vond ik het ook nodig de naden aan de schouder weg te werken. Ik herinnerde me zoiets van de June dress die ik ooit naaide maar gelukkig is er dan Sarah to the rescue. Lag het nu aan de Hugo's die ik dronk... ik weet het niet... maar mijn 3d inzicht wilde toen niet even meewerken maar met wat geduld en traag (!) naaien is het perfect gelukt. Dankjewel voor de hulp Sarah!




kleedje: Mesa Mejova van Art Gallery - patroon Feliz
vestje: Florence uit Jules&Julie











8 opmerkingen: