donderdag 5 december 2013

Deep in the jungle

Na het haken kropen we nog eens achter de naaimachine. Deze keer om een kadootje te maken want ik deed mee aan een Sint-swap.
Eerst een stofje kiezen en dat viel een beetje moeilijk want ik twijfelde tussen 2 kleuren van uni-tricot om te combineren bij het jungle-stofje, oranje of petrol (de groenen vielen al af). Uiteindelijk koos ik toch voor het contrasterende, het oranje.
Deze keer tekende ik het patroon niet zelf maar nam het patroon van de kaptrui uit het boek 'Stof voor durf-het-zelvers' in maatje 98. Op aanraden van een vriendin (dankjewel!) maakte ik de kap wat groter. Maar toch overlapte de kap vooraan niet tijdens het naaien... °raar° Ik zal waarschijnlijk toch ergens iets mis gedaan hebben. De kap heb ik dus een beetje moeten rekken om toch te laten overlappen.
Voor mijn dochtertje is de maat nog wat te te groot maar denk dat ze stiekem toch wel spijtig vond dat het een kadootje was ;-)


stofje: tricot 'Deep in the Jungle' en uni-tricot 'oranje' beiden van Lillestoff

1 opmerking: