woensdag 8 oktober 2014

Charles pants test 1

Zoals in mijn eerder bericht al duidelijk was, werd afgelopen weken de Charles pants getest.
Dit is het broekje dat ik in de eerste testronde naaide. Let op: de pasvorm is aangepast voor de 2de testronde en voor t uiteindelijke patroontje dat je kan kopen!

Ik had nog nooit eerder een broekje genaaid ook al staat dit al lang op mijn to do-lijst °oeps° Maar met de winter in aantocht wou ik toch graag zelf een paar broekjes naaien voor Lien. Mee mogen doen aan het testen van een patroon en dan ook nog van een broekje... ik kon er niet meer onderuit, ik moest een broek naaien! Van uitstel of excuses was geen sprake meer... deadlines moesten gehaald worden.
Wollen stofjes... bij de ene prikken ze, bij de andere niet... Heel vaak heb ik de vraag al gekregen of de wollen stofjes in mijn webshop prikken maar dat is zo'n moeilijke vraag om correct op te antwoorden vind ik. Zelf ben ik voorstander om wol steeds te voeren, zeker voor kleine kindjes (hoewel ik dat door tijdsgebrek en hersencellen die niet meer wilde meewerken bij de charles salopette niet gedaan heb). Ik ging dus de uitdaging aan... de Charles voeren. Klinkt eenvoudig maar dat was t in eerste instantie niet.
En helaas, als ik iets in mijn hoofd haal, dan ben ik koppig en wil ik daar ook niet zomaar van af stappen.
Ik begon na te denken, te vloeken, te schetsen, hulplijnen van de andere testers in te schakelen,... maar zonder een voorbeeld in handen dat je binnenste buiten kan draaien om te zien hoe het in elkaar zit... het is best moeilijk. En mijn ruimtelijk inzicht liet me daarbij ook nog eens meermaals in de steek :-D
Na genoeg gezucht en gezweet, kwam ik tot het besluit dat een blinde rits in de zijnaad plaatsen de 'gemakkelijkste' oplossing zou zijn. Enkele patroondelen moesten aangepast en opnieuw geknipt worden. Maar het eindresultaat telt: een gevoerde Charles!
Ik koos voor een bruin wollen stofje, de visgraat-versie voor dat iets meer retro gehalte. De Julia had ik al eerder gemaakt en daar leek een bruin broekje met dezelfde kleuraccenten me ideaal bij. Ik ging voor een beetje bling-bling door het gebruik van gouden paspel en gouden knopen, deze laatste gewoon als fantasie vermits ik voor een blinde rits koos.

Wie weet schrijf ik bij een volgende Charles wel een tutorial uit voor de voering met blinde rits :-)


stofjes: wol 'Manuela - brown visgraat' en uni-katoen 'candy green'
fournituren: paspel 'goud' en zwarte knoopsgatenelastiek

4 opmerkingen:

  1. prachtige stoffenkeuze!!! Het is mijn favoriet... die broek ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Laat die tutorial maar komen, want kinderen en prikkende stof dat is hier ook geen goede combinatie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Topcombi! De mooiste die ik tot nu toe gezien heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen