donderdag 30 november 2017

Dadirri cardigan

De breimicrobe heeft me overduidelijk te pakken. Ik had dan ook geen overtuiging nodig om ook het 2de breipatroon van Marte te testen.
Dat de wolkeuze en -kleur voor dit breipatroon een zware bevalling was, is een understatement!
Ik probeerde 2 testlapjes maar die konden me niet overtuigen... Uiteindelijk liet Lien haar oog vallen op het zalmroze garen in de Veritas en kocht ik er nog wit garen en een koperdraadje bij om te combineren.
Geen contrastkleuren maar een subtieler kleurverschil met een feestelijk tintje.


Het zalmroze kon me in eerste instantie niet zo overtuigen maar Lien haar blik in de winkel sprak boekdelen... En ze is helemaal weg van haar nieuwe Dadirri cardigan! Daar kan je als mama dan ook alleen maar blij van worden ;-)

Dat ik net toen ook nog het perfecte stofje ontving om mee te combineren maakte het voor mij compleet om het vestje te kunnen combineren!
Ik toonde jullie deze Tiny dress al maar nu dan ook eindelijk met de cardigan!




Ik 'gooide' een tijd geleden 2 stofrestjes van de viscose van Atelier Brunette in mijn eigen stoffenvoorraad en naaide nu eindelijk een eenvoudig rimpelrokje. Ook dit stofje bleek perfect te passen bij het zalmroze.



Breien met naaien combineren... I like it!
1 cardigan, 2 outfits. Welke outfit heeft jouw voorkeur?


Voor wie zich trouwens laat afschrikken door de steek van de cardigan... deze is echt niet moeilijk! Het ziet er gewoon moeilijker uit dan het in werkelijkheid is!
Deze cardigan is trouwens gebreid met de eerste versie van het patroon. Voor Lien is deze ok maar Marte deed nog enkele aanpassingen om het patroon te verbeteren.
Wat paste ikzelf aan:
- ik breide geen knoopsgaten. Lien draagt cardigans altijd open en ik vond niet direct de perfecte knopen. Ik breide dus aan beide voorpanden gewoon een boordje zonder knoopsgaten. Oorspronkelijk dacht ik bovenaan nog een subtiel haakje te voorzien maar dat deed ik nog niet...
- Ik breide de halsboord pas na het verticaal boordje aan de voorpanden. In mijn ogen loopt het halsboordje dan visueel mooi door maar dat kan ook gewoon brei-koppigheid zijn (bestaat dat?!) ;-)


Dit breipatroon is trouwens weer een patroon dat op maat berekend wordt net zoals de Quokka sweater.
Tot en met 17 december is er een korting van 10% bij aankoop van dit breipatroon met code: DADIRRI10


10 opmerkingen:

  1. Maar hoe prachtig is dat! En die Lien kan een stukje poseren, zeg. mooie meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Machtig prachtig, echt. Eerst nog wat beter leren breien, en dan, wie weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi!
    Tot welke maat gaat het gilletje?
    Zou het graag voor mezelf willen breien 😊

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu tot 14 jaar. Maar later tot XXL. :)

      Verwijderen
    2. Dankjewel!
      Wat is later 🙂? Waar kan ik het patroon dan kopen?

      Verwijderen
  4. Echt de outfit van het jaar voor mij! vooral die atelier brunette erbij vind ik zaaalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind dit zo wauw! De steek, de kleuren, de combinatie met de naaicreaties. Oh wat wou ik dat de breimicrobe mij evenzeer beet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. echt prachtig! zo'n kleur is gewoon met zoveel te combineren dat uw dochter helemaal gelijk had met haar keuze

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben ook fan!!!!!!!! en dat voor 100%

    BeantwoordenVerwijderen