maandag 16 juni 2014

jumpsuit

Heel blog- en naailand is in de ban van de jumpsuits dus ik kon niet achterblijven... toch ben ik niet helemaal overtuigd! Oordeel zelf... met in het achterhoofd dat 'negatieve' kritiek ook opbouwende kritiek kan zijn ;-)

Iedereen heeft het over de jumpsuits uit La Maison Victor. Het leek me ook wel leuk voor Lien maar na het lezen van haar blogbericht begon ik te twijfelen. Lien is klein en fijn voor haar leeftijd en ik vreesde dus al het ergste voor de maten. Maar ik zag ook dit patroontje in de Knippie... wel in kleine maatjes.
Dus waarom ze niet proberen samen te voegen?
Ik koos als test-stofje een stofje van Soft Cactus. Ik wil de jumpsuit graag maken in 'Whimsicol Mist'. Ik zag al veel kleedjes in dat stofje passeren maar een jumpsuit lijkt me ook wel wat. Maar een 'zelf' getekend patroontje testen in een stofje waarbij de print heel bepalend is, leek me niet zo een goed idee. Voor één keer luisterde ik naar mijn verstand :-D
Ik vertrok van het patroon uit de Knippie. Ipv bovenaan een tunnel met elastiek, koos ik voor tricot en ik tekende er een broek aan met het patroon uit La Maison Victor in mijn achterhoofd. Ik liet Lien tussenin passen en het bleek veel te breed in haar zij dus ik kon al direct lostornen °dankjewel fijne meid°.
Onder de oksels is het nog te groot (kan ik wel wat verdoezelen door de lintjes hoog genoeg te knopen) en de tricot boord gaapt soms... Er moet dus zeker nog vanalles aangepast worden!
De broek is onderaan nog niet afgewerkt dus ik plooide ze voorlopig om... Ik heb ze nog niet afgewerkt omdat ik nog geen 'wauw'-gevoel heb. Vriendin S. zei dat ik misschien twijfel omdat het girly is en daar heeft ze misschien gelijk in. Het stofje is voor mijn doen te veel roze (gelukkig koos ik al voor een oranje tricot en geen fuchsia :-p) en daardoor twijfel ik misschien...

En nu de vraag... patroontje nog wat proberen aan te passen en toch proberen maken in het stofje 'Whimsicol Tide'... hot or not (dit is hier ook wel van toepassing Annick ;-) )???


stofje: katoen 'Wicky Pikes - S - roze' van Soft Cactus

15 opmerkingen:

  1. Ik vind hem héél schattig!
    Misschien de tricotboord iets korter maken waardoor het misschien strakker wordt bovenaan. Eigenlijk is dat het enige dat mij (een beetje) stoort, dat het bovenaan gaapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is heel girly en inderdaad roze. Ik zou het zeker versmallen. De boord bovenaan vind ik leuk en leuk zo breed eigenlijk. Ik zie niet direct hoe je de print van whimsicol tide hier op wil toepassen. Van boven? Ik denk dat die print mooist valt als dat een plat vlak is, vandaar dat een rokje, kleedje me ideaal lijkt. Bij een jumpsuit zal dat altijd rimpelen. Maar misschien heb ik het verkeerd voor hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou voor Whimsicol Tide de boord onderaan in de broek voorzien en de bovenprint met kleine bloemetjes in het bovenstuk. (moet nog beetje kijken hoe dat uitkomt voor zo'n klein modelletje) Maar het is misschien een gek idee waarbij t resultaat niet zo mooi gaat zijn als in mijn hoofd :-D

      Verwijderen
  3. Ik zou vooral even nog niet zomen en het volgend jaar pas afwerken. Zou ze er niet ingroeien tegen dan? Voor de rest vind ik het geel schattig. Bovenaan de band korte maken lijkt me wel wat, maar een smockje zou nog mooier zijn! (Sorry maar mijn smockverslaving neemt weer de bovenhand!). M

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Smocken is inderdaad een optie maar leek me bij dit stofje eentonig. Als ik de jumpsuit in 'whimsicol tide' maak, is dat wel leuk denk ik. Zal ik dat toch eens moeten testen op mijn machientje! :-)

      Verwijderen
  4. Zoals ik al zei, ik vind hem de max!!! Lien is zo een schattig patatje, en nog schattiger in dit pakje! Hot dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet twijfelen, ik vind het super! Heb ook die knippie gekocht met dit in mijn achterhoofd. Idd, mss wat ruim, een maatje kleiner is geen optie?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoe schattig! En eigenlijk vind ik zo'n jumpsuites wel leuk als ze een beetje 'losjes' zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schoontje! Zeker ook eentje maken in whimsicol tide, geweldig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik vind het fenomenaal schattig. zonder je vraag te lezen, zag ik je facebookpost en dacht ik meteen 'wow, die wil ik ook maken'! en hej, een jumpsuit mag, zoals Leen ook al zei, best wel losjes zitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Ziet er inderdaad wat groot uit, maar verder superschattig. Ook leuk dat er geen elastiek in de taille zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh ik vind hem mooi!En ben net eerst gaan kijken naar het andere stofje dat je wil gebruiken en dat is ook tof daar voor vind ik.Schattige dochter hebben jullie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen